Potřebujete nový, funkční a moderní web pro váš hotel? 

Průvodce hotelovým marketingem #1 – cílová skupina

Zář 1, 2019 | Hotelový marketing

Začínám se seriálem s názvem Průvodce hotelovým marketingem. Původně z toho měl být ebook, ale potom jsem od této myšlenky upustila. Měl by totiž tolik stránek, jako většina placených knih a dává mi větší smysl to dávat rovnou na svůj blog. Na co se podíváme hned ze začátku? Na cílovou skupinu a prezentaci hotelu (respektive na zjištění jak by se měl hotel prezentovat). 

Úvodem

Hotelový marketing zahrnuje v sobě obrovské množství činností, témat, dovedností a strategií. Není nutné, aby vaše prezentace hotelu zahrnovala všechny marketingové kanály a strategie. Důležité je, aby to, co děláte (nebo spíše agentura či nezávislý profesionálové, kterým platíte) bylo efektivní. 

Efektivní hotelový marketing znamená, že potencionální hosté a zákazníci budou ovlivňování vaší značkou (nebo-li brandem) kdykoliv se rozhodnou plánovat dovolenou / výlet ve vašem okolí.

Svět se mění velmi rychle a s ním i způsoby, jakými si hosté rezervují své pobyty. K tomu vede mnoho cest a právě hoteliéři musí věnovat mnohem více pozornosti k tomu, aby si zákazníka “chytili do svých sítí”.

V současné době rozsah příležitostí je obrovský a při přípravě marketingového plánu by hotel měl zvážit všechny z nich. Jaké offline kanály jsou ještě stále k dispozici a které z nich jsou pro vás užitečné? Jaké online kanály byste měli upřednostňovat? Jak optimalizujete nástroje, které používáte? Jak sledujete, měříte a vyhodnocujete výsledky za účelem zlepšení? S kým spolupracujete, abyste dosáhli maximalizace svého potenciálu? 

Tyto otázky jsou velmi důležité. Ovšem, nyní se k ním ještě nedostaneme. Začneme od úplného začátku, kdy si musíte vyjasnit dva stěžejní body:

1) Jakým způsobem se chce váš hotel prezentovat? 2) Kdo je vaší cílovou skupinou? 

Pokud netušíte, jakým tónem máte mluvit směrem ven, anebo nevíte jak byste chtěli, aby se váš hotel prezentoval, je nepravděpodobné, že by váš byznys vzkvétal. 

Na tyto dvě otázky naložte co největší fokus, protože jsou naprosto stěžejní pro marketingovou strategií a oba body jsou úzce provázané. Váš brand message má totiž obrovský dopad na to, jakou skupinu hostů ve vašem hotelu přivítáte.. 

Například, pokud chcete, aby váš hotel byl trendy a ponořený do inovací, měli byste se ve své marketingové strategií zaměřovat na mladé cestovatelé a páry. Samozřejmě je nutné zahrnutou i další faktory jako je umístění hotelu, jeho velikost, váš rozpočet a rozpočet vašich hostů a účel, kvůli kterému cestují.

Cílová skupina

 Je naprosto důležité, abyste znali svou cílovou skupinu a zaměřili marketingovou strategii tam, kde to bude dávat smysl. Jaké známe cílové skupiny v hotelnictví? 

A) Aktivní

Chtějí si z dovolené vzít co nejvíce. Většinou cestují i s menšími dětmi. Patří většinou do střední třídy a většinou se pohybují ve věkové kategorii 25 – 34 let. Kladou největší důraz na recenze, aby našli přesně to, co hledají. Preferují lokality anebo typy ubytovacích zařízení, kde mají dostatečné vyžití pro sebe i děti. 

B) Nároční

Zaměřují se na užívání si a nebojí se za to si připlatit. Většinou cestují v páru a jsou ve věku 25 – 49 let. Mají tendenci se dívat na online recenze. Je pro ně důležitá lokalita a upřednostňují větší města s větším vyžitím a kvalitně strávený čas (wellness, dražší restaurace,..). 

C) Přátelé a rodiny

Zaměřují se na sdílení a zapojení se s ostatními. Většinou cestují jako parta přátel anebo rodinné skupiny. Tyto skupiny většinou cestují i s dětmi a uvítají hlídání dětí nebo různé činnosti, které děti zabaví. Patří do střední až vyšší třídy. Než na recenze se spoléhají na ústní doporučení a doporučení ostatních cestovatelů. Většinou jsou ve věkové skupině 25 – 49 let. 

D) Nezávislý cestovatelé

Mají rádi naprostou kontrolu nad svým výletem a vytváří si svůj itinerář. Rádi cestují sami a poznávají místní kulturu, jsou dobrodružní. Většinou patří buď do nižší nebo naopak do vyšší třídy. Věkově jsou mladší a rádi sdílejí své zážitky na sociálních sítích.

E) Detailisti

Udržují zvláštní přístup při rezervaci svého výletu. Chtějí mít jistotu, že jejich zážitek je tak dobrý, jak jen dobrý být může. Nehledají jen destinaci a ubytování, ale i aktivity v okolí a restaurace a tráví nad hledáním hodně času. Většinou patří do nižší a střední třídy a cestují v páru, věk 25 – 49 let. Zaměřují se jak na recenze na internetu, tak na ústní doporučení. 

F) Odpočinkáři

Hledají jednoduchost a pohodlí. Většinou se vrací tam, kde již byli. Vyhledávají spíše relaxaci a odpočinek, než aktivity. Jedná se většinou o věkovou kategorií 35 – 65+ let a spadají spíše do nižší třídy. 

G) Služebáci

Přichází na služební cestu. Hotel jim většinou objednává firma. Vyžaduje komfort, klid, stabilní a kvalitní služby. Spadají do vyšší třídy a jsou většinou ve věku 35 až 60 let. 

Záleží na typ hotelu, který máte – boutique, luxusní, nezávislí, levný, a podobně. Od toho se odvíjí to, na koho cílíte. Proto analýza cílové skupiny je extrémně důležitá.

Majitelé ubytovacích zařízení mají velkou výhodu v tom, že neustále přichází do kontaktu s hosty face-to-face a znají jejich demografické údaje. Hoteliéři dokáží velmi dobře odhadnout typy hostů a zpravidla k tomu nepotřebují žádné online marketingové analýzy. Stačí analyzovat hosty, kteří k vám chodí.

Další článek

Rychlý tip: Buďte vždy majiteli domény a hostingu!

Rychlý tip: Buďte vždy majiteli domény a hostingu!

Ač za pár měsíců tady máme rok 2020, přesto některé agentury pořád žijí v roce 2000 a nabízí služby, které se mi nezdají moc legitimní. O čem mluvím? Sama bych tomu nevěřila, kdyby za mnou nechodili klienti s dotazem, jak by tohle měli vyřešit. Agentura, která jim...

Divi: Jak udělat text s gradientem bez pluginů a kódů? (Video)

Divi: Jak udělat text s gradientem bez pluginů a kódů? (Video)

Gradient, nebo-li volný přechod barev, je velmi trendy záležitost. Velký nešvar Divi komunity a celkově Divi “webdesignerů” je, že používají pluginy na každou hovadinu. Kde je poptávka, je i nabídka… Kdo mě zná ví, že nejsem příznivcem “pluginů na všechno”. Ale o tom...

Divi: Jak vytvořit patičku (footer) a použít ji na každé stránce

Divi: Jak vytvořit patičku (footer) a použít ji na každé stránce

Připravila jsem si pro vás návod, který vám určitě usnadní práci s Divi. Defaultní patičky nejsou moc pěkné a je škoda nevyužít i na tuto, často opomíjenou část, právě Divi šablonu. Nemá theme builder, proto je menu i patička v defaultu a nelze vzhled tak jednoduše...