Popis spolupráce v krocích

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Prvním krokem je vyplnění poptávky. Na jejím základě vám napíši cenovou kalkulaci a technické možnosti. V případě, že potřebuji více informací, nebo něco dovysvětlit, spojíme se telefonicky / e-mailem.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Po odsouhlasení kalkulace (a zároveň VOP) a tím zaplacení zálohy na práci, vytvoříme spolu brief – budete konzultovat do hloubky, zajímá mě celý váš byznys, vaše konkurence, vaše představa,..

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Veškeré důležité detaily v rámci zakázky, podklady, přístupy, grafika, struktura, apod. budou k dispozici na Google Drive ve sdílené složce.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Následuje tvorba struktury a wireframe – což je drátěný model webu bez grafiky (pro vás nudná část). Budeme konzultovat rozvržení prvků a textů tak, aby návštěvníci našli to, co potřebují a přišli snadno ke stanovenému cíli. 

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Jakmile máme hotovou strukturu a rozvržení stránek, následuje tvorba textů. Buď dodáte vy, anebo dodám v rámci zakázky mými textaři.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Teď ta zajímavá část – tvorba webu a jeho designu, popřípadně programování požadovaných funkcí. Vždy vytvořím první stranu a po konzultaci a odsouhlasení designu pokračuji v tvorbě celého webu.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Pro mou tvorbu je samozřejmá bezpečnost webu a jeho optimalizace. Dále základní SEO (pokud rozpočet dovoluje, mám v týmu i šikovné SEO (aj.) marketéry pro pokročilé nastavení), nasazení nástrojů třetích stran (Google Analytics, Search Console, apod.). Před spuštěním webu vše otestuji.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Po nasazení webu na ostrou doménu jej 30 dnů zdarma monitoruji. Upravuji a opravuji, co se na ostrém provozu ukázalo za problém a zajišťuji maximální funkčnost.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Po 30 dnech monitoringu následuje pravidelná (a placená) údržba webu. Zmaximalizuji životnost, funkčnost a konkurenceschopnost vašeho webu.


Každá spolupráce je jiná, každý projekt je jiný (a s jiným rozpočtem) a podle toho se upravuje proces spolupráce. Někdy jednoduše není prostor pro dlouhé analýzy, jindy se jedná jenom na vytvoření webu podle grafické předlohy, a podobně. Proto spolupráci v bodech vždy připojuji ke kalkulaci, anebo poté v briefu.

Proč je pro mě poptávkový dotazník důležitý?

Poptávkový dotazník mi slouží na to, abych se dozvěděla o vás co nejvíce informací. Protože vás vůbec neznám, neznám váš projekt a byznys, otázky jsem uzpůsobila tak, abych dostala ucelené informace o:

  • Kdo jste a čemu se věnujete.
  • V případě eshopu co prodáváte / chcete prodávat a v jakém množství.
  • V případě redesignu vložíte adresu svého webu.
  • Vaše cílová skupina – musíte vědět, pro koho nabízíte své služby / produkty. Zde častokrát narážím na to, že v této otázce nemáte jasno.
  • Důvod, proč potřebujete web. („Chci jen být vidět na internetu„, anebo „Svými kampaněmi plánuji expandovat“ je velký rozdíl a vám to pomůže vystříbřit si své myšlenky.)
  • Jakou funkci má web plnit. Důležité informace pro mě, abych věděla, jestli dokážu vaši představu naplnit, popřípadě jestli bude nutné povolat i programátora.
  • Cíl webu. I tady narážím na to, že není cíl webu pevně stanovený. Je velký rozdíl mezi „cílem webu je podání správných informací v oboru XX“ a „potřebujeme, aby se lidé registrovali, stáhli dokument, objednali si konzultaci„.
  • Informace o konkurenci. Vědět o své konkurenci je velmi důležité.
  • U redesignu mě zajímá, co vám v současnosti nevyhovuje a s čím potřebujete pomoct.
  • Jaké podklady máte k dispozici a co požadujete v rámci zakázky (zejména se jedná o logo, texty, grafiku, apod.). Čím více podkladů máte, tím je nižší cena zakázky.
  • Poznámky. Máte velký prostor sdělit mi, co je důležité.
  • Váš deadline, neb do kdy potřebujete, aby byl projekt spuštěný. Tohle mi pomáhá pochopit, jestli přemýšlíte reálně, anebo jestli je to v mých časových možnostech.
  • Váš rozpočet. Velmi důležitá část. Opět mi to dává obraz, zda přemýšlíte reálně, a jestli spolupráce klapne.
  • Odkud jste se o mně dozvěděli. Tohle ke kalkulaci nepatří, ale pro mé osobní analytické účely : ).

Čím více se rozepíšete, tím lépe. Svůj projekt a představy rozepište. Udělejte si na vyplnění dostatek času. Představte si, že to píšete člověku, který vás nezná – nepište heslovitě, ve zkratkách. Dotazník neslouží „jen tak“, přistupujte k tomu, prosím, zodpovědně.


Lidé neradi vyplňují dotazníky, občas jsem se setkala s „poptávku nebudu zadávat dotazníku!„. V tomto případě je nad slunce jasné, že naše spolupráce neklapne.

Mimo důležité informace, které mi dotazník dává jsou tady i další důvody, proč je pro mě důležitý:

  • Mám své procesy, které dokonale fungují.
  • Dotazník vyfiltruje ty poptávající, kteří chtějí web do pár tisíc (hlavně rychle, levně). Tito lidé nejsou mou cílovou skupinou.
  • Pracuji i 12 hodin denně. Představte si, že bych, u věnování se zakázek. ještě s každým potenciálním zájemcem hodinu telefonovala. Neumím si to představit, protože dotazy nebo poptávky mi chodí i několikrát DENNĚ.
  • Dříve jsem na webu měla telefonní číslo. Kontaktovali mě různí prodejci, rádoby marketingové agentury, katalogy, anebo lidé, kteří chtěli konzultaci zdarma. Konzultace zdarma mám jenom pro své klienty.
  • Je vědecky dokázané, že z mluveného slova si člověk zapamatuje pouze 20 – 30 %. Já jsem dokonalým příkladem, protože u mě je to tak. Stejně vám řeknu „prosím, napište mi do emailu, nebo vyplňte poptávku„.
  • Telefonuji tedy pouze s klienty, kterým tvořím web anebo se jim už „pouze“ starám o údržbu a správu.
  • Důležité informace požaduji mít černé na bílém. Při objednávce souhlasíte s VOP, ve kterém je tohle i napsané. Nepodepisuji s vámi žádné smlouvy, hranice jsou ale potřebné. K informacím se potřebuji během zakázky vracet, některé detaily si osvěžit. Za další – nechci řešit situace slovo proti slovu („ale tohle jsem vám říkal po telefonu„, „ale tohle jsme si nedomluvili„). Minimalizuji možná rizika.
  • Nejsem podřízený, nejsem zaměstnanec. Mé služby si objednáváte, protože potřebujete mé schopnosti, dovednosti, protože se vám líbí má práce, nebo jiná aktivita, komunikace,… udělám pro vás maximum. Jsme tým, jsme spolupracovníci. Pracuji s vámi, ne pro vás.

Další články

Mioweb za 30 tis / ročně? Přejděte k levnějším alternativám!

Mioweb za 30 tis / ročně? Přejděte k levnějším alternativám!

Aktualizace: 23.06.2020, 28.06.2020, Kapitoly článku: Nová cenová politika Miowebu- nástroje, které si musíte nastavit sami- nástroje, které si musíte spravovat a rozvíjet samiAlternativy k emailinguAlternativy k FapiFakturační systémyAlternativy k MiowebuNejlepší...

Divi: ultimátní návod na optimalizaci rychlosti

Divi: ultimátní návod na optimalizaci rychlosti

uptade 24.04.2020 Dlouho očekávaný článek o optimalizaci rychlosti Divi je tady. Ve skupině jsem to několikrát naznačila, že se tento článek rýsuje, ale protože je mnoho práce, nestíhám vydávat články tak pravidelně, jak bych chtěla. Ale konečně je to venku a doufám,...

Elegant Themes slaví 12 let a rozdává 20% slevy na nákup Divi theme

Elegant Themes slaví 12 let a rozdává 20% slevy na nákup Divi theme

Z malých vývojářů šablon, Elegant Themes, se za 12 let působnosti stali špičky a mohou se pochlubit s více než půl milionem zákazníků. Oproti jiným šablonám z Themeforest je to obrovské číslo. Kdo ještě neví, co je to Divi? Divi je tolik milovaný nebo nenáviděný...

Divi: Video návod na vlastní fullwidth menu

Divi: Video návod na vlastní fullwidth menu

Ve skupince jsem to slíbila již před pár týdny (?). Tak zde je slibovaný návod, jak si udělat vlastní menu na plnou šířku. Protože mi video nahrálo jenom jeden list a na konci videa jsem chtěla ukázat, jak to ve výsledku vypadá, mám ty videa dvě. Použila jsem video,...

Divi: Jak udělat Swipe kolonek na mobilu

Divi: Jak udělat Swipe kolonek na mobilu

Miluju swipe scrollbar. Pokud máte totiž více než 4 kolonky, ušetří to nemalé místo na mobilních zařízeních. Je to uživatelsky přívětivé a o to jde. Takže, prvně ukázka toho, co to je swipe: Na deskopu to vypadá běžně: A takhle to vypadá na mobilu: Jaký je postup?...

Divi: Jak na mobilu dát kolonky vedle sebe místo pod sebe

Divi: Jak na mobilu dát kolonky vedle sebe místo pod sebe

Divi nemá jednoduché nastavení ikonek, tlačítek, obrázků a dalších modulů pro pohodlné mobilní zobrazení. Ale nevadí, s kousíčkem CSS se to dá napravit. Nejen, že zobrazení například upoutávek pod sebe na mobilních zařízeních je UX anti-friendly, ale zbytečně...

6 + 12 pluginů pro WordPress, které používám a doporučuji

6 + 12 pluginů pro WordPress, které používám a doporučuji

Pluginy jsou malé programy, které doplňují funkcionalitu WordPressu. WordPress je open-source systém a ve spojení s jeho obrovskou popularitou vznikly a pořád vznikají nové pluginy od vývojářů z celého světa. V tomto příspěvku bych se ráda věnovala tomu, jaké pluginy...

Rychlý tip: Buďte vždy majiteli domény a hostingu!

Rychlý tip: Buďte vždy majiteli domény a hostingu!

Ač za pár měsíců tady máme rok 2020, přesto některé agentury pořád žijí v roce 2000 a nabízí služby, které se mi nezdají moc legitimní. O čem mluvím? Sama bych tomu nevěřila, kdyby za mnou nechodili klienti s dotazem, jak by tohle měli vyřešit. Agentura, která jim...

Divi: Jak udělat text s gradientem bez pluginů a kódů? (Video)

Divi: Jak udělat text s gradientem bez pluginů a kódů? (Video)

Gradient, nebo-li volný přechod barev, je velmi trendy záležitost. Velký nešvar Divi komunity a celkově Divi “webdesignerů” je, že používají pluginy na každou hovadinu. Kde je poptávka, je i nabídka… Kdo mě zná ví, že nejsem příznivcem “pluginů na všechno”. Ale o tom...

Knihovna kódů

ssl .htaccess

# BEGIN FORCE REDIRECT TO HTTPSRewriteEngine OnRewriteCond %{ENV:HTTPS} !^.*onRewriteRule (.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]# END FORCE REDIRECT TO HTTPS Onebit: RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{ENV:HTTPS} !^.*on RewriteRule ^(.*)$...

Odhalení sekce na klik

(odhalení přes obsah > dát pozici absolute) <body> Text (nebo jiný modul) ID "show-contact"Další modul ve stejné row "contact-form-module"CSS > display: none;Další modul kód: