Popis spolupráce v krocích

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Prvním krokem je vyplnění poptávky. Na jejím základě vám napíši cenovou kalkulaci a technické možnosti. V případě, že potřebuji více informací, nebo něco dovysvětlit, spojíme se telefonicky / e-mailem.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Po odsouhlasení kalkulace (a zároveň VOP) a tím zaplacení zálohy na práci, vytvoříme spolu brief – budete konzultovat do hloubky, zajímá mě celý váš byznys, vaše konkurence, vaše představa,..

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Veškeré důležité detaily v rámci zakázky, podklady, přístupy, grafika, struktura, apod. budou k dispozici na Google Drive ve sdílené složce.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Následuje tvorba struktury a wireframe – což je drátěný model webu bez grafiky (pro vás nudná část). Budeme konzultovat rozvržení prvků a textů tak, aby návštěvníci našli to, co potřebují a přišli snadno ke stanovenému cíli. 

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Jakmile máme hotovou strukturu a rozvržení stránek, následuje tvorba textů. Buď dodáte vy, anebo dodám v rámci zakázky mými textaři.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Teď ta zajímavá část – tvorba webu a jeho designu, popřípadně programování požadovaných funkcí. Vždy vytvořím první stranu a po konzultaci a odsouhlasení designu pokračuji v tvorbě celého webu.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Pro mou tvorbu je samozřejmá bezpečnost webu a jeho optimalizace. Dále základní SEO (pokud rozpočet dovoluje, mám v týmu i šikovné SEO (aj.) marketéry pro pokročilé nastavení), nasazení nástrojů třetích stran (Google Analytics, Search Console, apod.). Před spuštěním webu vše otestuji.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Po nasazení webu na ostrou doménu jej 30 dnů zdarma monitoruji. Upravuji a opravuji, co se na ostrém provozu ukázalo za problém a zajišťuji maximální funkčnost.

Jak probíhá spolupráce a proč je poptávkový dotazník důležitý?

Po 30 dnech monitoringu následuje pravidelná (a placená) údržba webu. Zmaximalizuji životnost, funkčnost a konkurenceschopnost vašeho webu.


Každá spolupráce je jiná, každý projekt je jiný (a s jiným rozpočtem) a podle toho se upravuje proces spolupráce. Někdy jednoduše není prostor pro dlouhé analýzy, jindy se jedná jenom na vytvoření webu podle grafické předlohy, a podobně. Proto spolupráci v bodech vždy připojuji ke kalkulaci, anebo poté v briefu.

Proč je pro mě poptávkový dotazník důležitý?

Poptávkový dotazník mi slouží na to, abych se dozvěděla o vás co nejvíce informací. Protože vás vůbec neznám, neznám váš projekt a byznys, otázky jsem uzpůsobila tak, abych dostala ucelené informace o:

  • Kdo jste a čemu se věnujete.
  • V případě eshopu co prodáváte / chcete prodávat a v jakém množství.
  • V případě redesignu vložíte adresu svého webu.
  • Vaše cílová skupina – musíte vědět, pro koho nabízíte své služby / produkty. Zde častokrát narážím na to, že v této otázce nemáte jasno.
  • Důvod, proč potřebujete web. („Chci jen být vidět na internetu„, anebo „Svými kampaněmi plánuji expandovat“ je velký rozdíl a vám to pomůže vystříbřit si své myšlenky.)
  • Jakou funkci má web plnit. Důležité informace pro mě, abych věděla, jestli dokážu vaši představu naplnit, popřípadě jestli bude nutné povolat i programátora.
  • Cíl webu. I tady narážím na to, že není cíl webu pevně stanovený. Je velký rozdíl mezi „cílem webu je podání správných informací v oboru XX“ a „potřebujeme, aby se lidé registrovali, stáhli dokument, objednali si konzultaci„.
  • Informace o konkurenci. Vědět o své konkurenci je velmi důležité.
  • U redesignu mě zajímá, co vám v současnosti nevyhovuje a s čím potřebujete pomoct.
  • Jaké podklady máte k dispozici a co požadujete v rámci zakázky (zejména se jedná o logo, texty, grafiku, apod.). Čím více podkladů máte, tím je nižší cena zakázky.
  • Poznámky. Máte velký prostor sdělit mi, co je důležité.
  • Váš deadline, neb do kdy potřebujete, aby byl projekt spuštěný. Tohle mi pomáhá pochopit, jestli přemýšlíte reálně, anebo jestli je to v mých časových možnostech.
  • Váš rozpočet. Velmi důležitá část. Opět mi to dává obraz, zda přemýšlíte reálně, a jestli spolupráce klapne.
  • Odkud jste se o mně dozvěděli. Tohle ke kalkulaci nepatří, ale pro mé osobní analytické účely : ).

Čím více se rozepíšete, tím lépe. Svůj projekt a představy rozepište. Udělejte si na vyplnění dostatek času. Představte si, že to píšete člověku, který vás nezná – nepište heslovitě, ve zkratkách. Dotazník neslouží „jen tak“, přistupujte k tomu, prosím, zodpovědně.


Lidé neradi vyplňují dotazníky, občas jsem se setkala s „poptávku nebudu zadávat dotazníku!„. V tomto případě je nad slunce jasné, že naše spolupráce neklapne.

Mimo důležité informace, které mi dotazník dává jsou tady i další důvody, proč je pro mě důležitý:

  • Mám své procesy, které dokonale fungují.
  • Dotazník vyfiltruje ty poptávající, kteří chtějí web do pár tisíc (hlavně rychle, levně). Tito lidé nejsou mou cílovou skupinou.
  • Pracuji i 12 hodin denně. Představte si, že bych, u věnování se zakázek. ještě s každým potenciálním zájemcem hodinu telefonovala. Neumím si to představit, protože dotazy nebo poptávky mi chodí i několikrát DENNĚ.
  • Dříve jsem na webu měla telefonní číslo. Kontaktovali mě různí prodejci, rádoby marketingové agentury, katalogy, anebo lidé, kteří chtěli konzultaci zdarma. Konzultace zdarma mám jenom pro své klienty.
  • Je vědecky dokázané, že z mluveného slova si člověk zapamatuje pouze 20 – 30 %. Já jsem dokonalým příkladem, protože u mě je to tak. Stejně vám řeknu „prosím, napište mi do emailu, nebo vyplňte poptávku„.
  • Telefonuji tedy pouze s klienty, kterým tvořím web anebo se jim už „pouze“ starám o údržbu a správu.
  • Důležité informace požaduji mít černé na bílém. Při objednávce souhlasíte s VOP, ve kterém je tohle i napsané. Nepodepisuji s vámi žádné smlouvy, hranice jsou ale potřebné. K informacím se potřebuji během zakázky vracet, některé detaily si osvěžit. Za další – nechci řešit situace slovo proti slovu („ale tohle jsem vám říkal po telefonu„, „ale tohle jsme si nedomluvili„). Minimalizuji možná rizika.
  • Nejsem podřízený, nejsem zaměstnanec. Mé služby si objednáváte, protože potřebujete mé schopnosti, dovednosti, protože se vám líbí má práce, nebo jiná aktivita, komunikace,… udělám pro vás maximum. Jsme tým, jsme spolupracovníci. Pracuji s vámi, ne pro vás.

Další články

404 - Nenalezeno

Nenašli jsme nic, co by odpovídalo vašemu hledání. Zkuste upřesnit hledání nebo využijte hlavní menu k navigaci na webu.

Knihovna kódů

Swipe

Vytvořit upoutávku (blurb) > Row (řádek) ID swipe-scrollbar > vlastní css (hl.prvek): Nastavení stránky > css