Současné vytížení: 100 %. Na nových poptávkách mohu pracovat od března 2020. Poptejte si mé služby včas! : )

+ 420 704 109 490    hedviga@nosalova.cz

Jaký byl rok 2019 a jaké mám plány v roce 2020?

Led 6, 2020 | Podnikání

Na konci roku se vždy dívám na roční horoskop. Ne, protože bych byla ezo-maniak, ale jen tak – občas jsou ty horoskopy tak pěkně napsané, že mi to dodá trochu motivace a síly. Rok 2019 měl být pro mě vesměs šťastný, hlavně v oblasti financí a kariéry. A jak to dopadlo?

Ve skutečnosti, jsem ráda, že je už za mnou :-). Ano, kariérně se mi dařilo i daří, ale ostatní ostatní aspekty života nebyly úplně ok. Zdravíčko pokulhává a proto se tento rok chci zaměřit hlavně na tuto oblast.

Affiliate projekty

Hned ze začátku roku 2019 jsem vypustila jeden affiliate projekt, kterému jsem se věnovala asi do léta. Potom začali padat zisky, tak jsem trochu ztratila motivaci. Také jsem pracovala neustále na nových zakázkách a nezbýval mi na to čas. Přesto zisk 60.000 Kč z affiliate beru za skvělé plus. Kdybych se tomu věnovala déle a s větší vervou, než 5-6 měsíců, příjem to mohl být velice zajímavý. Tento rok začínám s tím, že jsem se opět do tohoto projektu pustila a už cítím navýšení zisků. Důležité je vytrvat.

Prodeje

Jeden projekt jsem prodala na Webtrhu za ušmudlaných 6.000 Kč. Už jsem zjistila, jak tam probíhají aukce.. celé dva týdny nic a až minuty před koncem začíná aukční boj. Chtěla jsem web prodat aspoň za dvojnásobek, protože podobný projekt v ČR a na SK nemá obdoby, design na míru + extra kvalitní content a ebook + měl skvělou komunitu, která vydělává ihned. Co už, zase si ale říkám a doufám, že web bude žít dál, já na něj totiž neměla měsíce čas a bylo mi to fakt líto.

Dále jsem prodala jednu doménu za 3.500 Kč. Nikde jsem ji k prodeji nedávala, upřimně jsem na ní i zapomněla… občas jsem ji využila jako testovací prostředí pro weby. Ale měla super název, já ji nepotřebovala – šla tedy do světa.

Affil a další prodeje mi udělali cca 70.000 Kč za rok. Jsem člověk, který si nerad dává vysoké cíle, raději rád předčí svá očekávání. Proto tento rok chci dosáhnout stejných vedlejších zisků. A pokud to bude víc – bude to jen dobře.

Zakázky

Zakázek bylo za těch pár měsíců hodně. Jednu chvíli, od října do konce listopadu, jsem nevěděla kde mi hlava stojí. Trošku jsem si toho dala moc, ale nevadí :). Procesy, jako každý jiný podnikatel, optimalizuji neustále. Jinak mám, jako vždy (ťuk, ťuk, ťuk) štěstí na úžasné, milé a odhodlané klienty. Jsem za to každý den vděčná. Stačí si totiž přečíst ClientsFromHell.com a každý online podnikatel padne do hluboké deprese. Naštěstí mě se “klienti z pekla” netýkají :).

Mezi zakázkami jsem dostala nabídku na napsání článku pro magazín pro ženy – podnikatelky na téma ohledně výběru webaře – 9 tipů, na co si dát pozor při výběru freelancera pro tvorbu vašeho webu.

Dále budu dělat rozhovor – podcast – na téma tvorby webu. A dotkneme se i citlivějšího tématu – žena v IT. Jsem zvědavá, co se z toho vyklube. Rozhovor půjdu natočit ještě tento měsíc.

Chci poděkovat každému mému klientovi. Vážím si toho, že jste se rozhodli využít právě mých služeb. Těší mě, že weby vám přináší užitek a že se rádi na mě kdykoliv obrátíte. Jsem tu pro vás :).

Cíle na rok 2020 – práce

Nejsem plánovací typ. Stačí mi vždy věřit v sebe, ve své schopnosti a to mi zajišťuje to, že každým rokem rostu. A když se mi nějaký cíl nepovede, nezoufám, mám ještě totiž mnoho let před sebou.

  • Co bych opravdu chtěla je, udržet si své stávající klienty. Můj dlouhodobý cíl, na kterém kontinuálně pracuji je: méně pracovat a vydělávat více. Dlouhodobý klienti a méně času, který utopím nad akvizicemi nových zakázek je můj klíč.
  • Má kontinuální práce spočívá i v automatizaci a v delegování práce.
  • Pravidelně se věnovat mému affiliate projektu. Rozšířit jej, znovu si platit copywritera na články a udělat redesign.
  • Dostát závazek pro #HolkyzMarketingu – před měsícem jsem slíbila, že vytvořím katalog všech žen pracujících v onlinu. Je nás ve skupině 20 tisíc, je to skvělá možnost pro nové akvizice a pro zviditelnění se. Registrační poplatek budu držet na pár korunách – není můj primární cíl vydělávat na tom. Přesto vím, že mi to dřív nebo později vydělá mnohem víc.. :-).
  • Stala jsem se identifikovanou osobou, takže se chci zviditelnit i za hranicemi ČR. Už mám nějaké zakázky ze Slovenska, ráda bych se ale dostala ještě dál.
  • S expanzí je spojený i jeden nápad na maximální automatizaci akvizic. Tady v ČR to zkoušet nechci, proto jsem se rozhodla to vyzkoušet až v zahraničí. Více informací nechci říkat, možná za rok.. :-).
  • Protože svůj byznys stavím na stávajících klientech, ráda bych udělala tento rok membership areu pro klienty, kde by viděli veškeré informace, zautomatizovala bych platby a další věci. Tím by se mi hodně ulehčilo, protože v tom excelu to už je dost nepřehledné.
  • Více dělat weby přes Webflow, Mobirise a zdokonalit se i v Oxygenu (pro WordPress). Nejsem odborníkem na všechny WP šablony a ani nechci. Mám ráda svobodu tvorby, mám ráda, když můžu stavět od bílého plátna a zdokonalovat se v kódování. Proto používám Divi, Oxygen, nebo frameworky jako je Webflow.

Za rok uvidím, co se mi podařilo vyplnit. Jak ale píši, nejsem plánovací typ a nelpím na tom. Zbytečně si nevytvářím stresy.

Cíle na rok 2020 – osobní

Protože se chci zaměřit na mé zdraví – jak psychické, tak fyzické, chci tento rok věnovat hlavně sobě. Tím, že kontinuálně pracuji na automatizaci, mám více času.

Ne že bych byla i tak workoholik. To nejsem. Byla jsem. Na volnou nohu jsem ale odešla proto, abych se nemusela udřít k smrti a mít se fajn. Mám se v tomto hledisku fajn. Ti, co pracují až moc dělají něco špatně.

  • V létě si dopřát s kamarádkou dovolenou v Itálií. Plno dobrého jídla, pití, relaxace a opálených Italů :-). A žádná práce! Jen relax.
  • Jaro nebo léto věnovat také návštěvě zámku Neuschwanstein. Miluji zámky, hrady, historii, přírodu a tento zámek je na mém to-do už pěkných pár let.
  • Před Vánoci stihnout opět jako letos Vánoční trhy v Bratislavě a mrknout se i na jiné – Praha mě moc neláká. Tak třeba Vídeň nebo Budapešť.
  • Na jaře si udělat konečně nové rozvody na auto. Kilometry už na to má, tak raději dřív, než bude pozdě. Také přemýšlím, že si objednám službu vytepování interiéru.
  • Pustit se do zútulňování mého pokoje-pracovny. Chybí mi ještě hodně doplňků. Musím natřít komody chalkpaintem. Chci si namalovat nějaký obraz a pověsit nad postel, nebo koupit makrame.
  • Notebook chci mít jako záložný stroj. Proto se pořád ohlížím po stolním počítači. Tento rok si určitě nějaký pořídím.
  • Jít na koncert Faun nebo Wardruny. Pokud neklapnou oba koncerty, tak aspoň jeden. Příjemně mě překvapilo, že hodně přátel tuto hudbu má rádo. Je vtipné, že se to o sobě dovídáme až po deseti letech. Jako bychom se styděli za to, že keltské, pohanské a středověké rytmy se nám líbí..
  • Poslední cíl, co mě napadá – dát konečně psa na kastraci. Chudák.

Když si to po sobě čtu, těch cílů opravdu není málo. Tak jsem zvědavá, co napíšu opět za rok. Přeji všem nádherný nový rok plný úspěchu, zdraví a lásky!

Další články

6 + 12 pluginů pro WordPress, které používám a doporučuji

6 + 12 pluginů pro WordPress, které používám a doporučuji

Pluginy jsou malé programy, které doplňují funkcionalitu Wordpressu. Wordpress je open-source systém a ve spojení s jeho obrovskou popularitou vznikly a pořád vznikají nové pluginy od vývojářů z celého světa. V tomto příspěvku bych se ráda věnovala tomu, jaké pluginy...

Rychlý tip: Buďte vždy majiteli domény a hostingu!

Rychlý tip: Buďte vždy majiteli domény a hostingu!

Ač za pár měsíců tady máme rok 2020, přesto některé agentury pořád žijí v roce 2000 a nabízí služby, které se mi nezdají moc legitimní. O čem mluvím? Sama bych tomu nevěřila, kdyby za mnou nechodili klienti s dotazem, jak by tohle měli vyřešit. Agentura, která jim...

Divi: Jak udělat text s gradientem bez pluginů a kódů? (Video)

Divi: Jak udělat text s gradientem bez pluginů a kódů? (Video)

Gradient, nebo-li volný přechod barev, je velmi trendy záležitost. Velký nešvar Divi komunity a celkově Divi “webdesignerů” je, že používají pluginy na každou hovadinu. Kde je poptávka, je i nabídka… Kdo mě zná ví, že nejsem příznivcem “pluginů na všechno”. Ale o tom...

Průvodce hotelovým marketingem #1 – cílová skupina

Průvodce hotelovým marketingem #1 – cílová skupina

Začínám se seriálem s názvem Průvodce hotelovým marketingem. Původně z toho měl být ebook, ale potom jsem od této myšlenky upustila. Měl by totiž tolik stránek, jako většina placených knih a dává mi větší smysl to dávat rovnou na svůj blog. Na co se podíváme hned ze...

Divi: Jak vytvořit patičku (footer) a použít ji na každé stránce

Divi: Jak vytvořit patičku (footer) a použít ji na každé stránce

Připravila jsem si pro vás návod, který vám určitě usnadní práci s Divi. Defaultní patičky nejsou moc pěkné a je škoda nevyužít i na tuto, často opomíjenou část, právě Divi šablonu. Nemá theme builder, proto je menu i patička v defaultu a nelze vzhled tak jednoduše...